Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
Reality na Real.skBezplatná inzercia nehnuteľností. Reality, byty, domy, pozemky, kancelárie, obchody, sklady   English version
  Hlavná stránka > Užitočné tipy a triky
Zoznam tém:
Kúpa, predaj a prenájom bytov cez realitky

Systém provízií
Výška provízií je v každej realitnej kancelárii individuálna tak, ako je individuálny každý zmluvný vzťah. Pri predaji bytov sa pohybuje od troch do siedmich percent a platí pravidlo, že čím je vyšší obchod, tým je vyššia provízia. Pri prenájmoch sa provízia pohybuje:

- pri krátkodobých do jedného roka vo výške jednomesačného nájmu
- pri dlhodobých vo výške dvojmesačného nájmu.

Platí aj zásada, že keď jednu stranu zastupujem v obchode, neberiem províziu od druhej. Realitné kancelárie by nemali brať províziu bez zmluvného vzťahu.Takisto by od klienta nemal nikto brať cash peniaze bez potvrdenia. V rámci účtovníctva všetky obchody musia byť zdokladované. Províziu realitná kancelária inkasuje, až keď je obchod zrealizovaný.

Čo v sebe zahŕňa provízia? Každý klient by mal vedieť, že provízia v sebe zahŕňa náklady na kompletný marketing, právny servis, inzerciu, vypracovanie kúpnopredajnej zmluvy a podanie na list vlastníctva do katastra. Právny servis je len taký, ktorý s prípadom súvisí. Ak je nad rámec, klient si ho musí doplatiť.

Nájom
Pri prenájmoch vypracuje realitná kancelária nájomnú zmluvu. Každá je individuálna, vypracovaná na možnosti nájomcov a nájomníkov. Obidve strany s ňou musia súhlasiť. Rieši rôzne situácie, zmluva obsahuje aj klauzuly v prípadoch neplatenia, zabezpečuje ochranu nájomcu a prenajímateľa. Ak prenajímateľ ukončí napríklad krátkodobý nájom (1 rok) v polovici, realitná kancelária na svoje náklady hľadá nového nájomcu.

Všetko je vždy obchodné riziko
Stáva sa, že niektorí klienti nezaplatia províziu, vtedy sa realitné kancelárie snažia zákonnou cestou o jej úhradu.

Klienti by sa mali v sieti realitných kancelárií vopred zorientovať, mali by si o nich všetko pozisťovať, pozrieť si dopredu, kde sídlia, ako pracujú, aký majú prístup k zákazníkovi, na akej profesionálnej úrovni pracujú. Dobré je oboznámiť sa s ich obchodnými podmienkami, systémom práce alebo si najskôr zistiť referencie od svojich známych.

Na začiatok stránky


Copyright © Real.sk